19 september 2016

Gelezen op reis

Deze drie boeken las ik

In augustus maakte ik een boekenlijst voor tijdens de vakantie. Er stonden acht boeken op. Ik dacht nooit dat ik op drie weken tijd acht boeken zou kunnen lezen, maar ik heb wel graag een beetje keuze.

Heb ik uiteindelijk veel gelezen op vakantie? Best wel, vind ik. Ik las Onder onsVertel me drie dingen en Dit is alles. Twee keer lichte literatuur en één dikke klepper.

Onder ons las ik aan zee. Een verhaal over twee koppels en hun tienerkinderen. Gelukkig was het verhaal nogal simpel. Want alleen op het strand met twee kindjes ... dat betekende veel onderbrekingen. Heel veel onderbrekingen. En eerlijk is eerlijk, soms werd ik daar een beetje kregelig van. Sorry meisjes! Onder ons was een licht tussendoortje. Ideaal voor op het strand of naast het zwembad. Maar niet meer dan dat.

Vertel me drie dingen las ik vlak voor de septemberdrukte opnieuw begon. Het is een Young Adult over verlies en liefde. Het boek begon goed, maar werd daarna al snel voorspelbaar. Met iets té veel clichés over gemene blonde meisjes.

Ook al waren Onder ons en Vertel me drie dingen iets té licht naar mijn smaak, ze vormden het ideale tegenwicht voor de klepper This is all van Aidan Chambers. Daarin heb ik me helemaal kunnen verliezen tijdens onze boomhutvakantie in Frankrijk (vooral naast het zwembad). Het bestaat uit 6 'boeken' waarin hoofdpersonage Cordelia haar verhaal vertelt aan haar ongeboren dochter. Het tweede boek las wat ingewikkeld. In dat boek worden twee parallelle verhaallijnen blad na blad afgewisseld. Ik las het boek op de e-reader waardoor het helemaal een zootje werd, maar ik hield ondertussen al zoveel van Cordelia, dat ik moest doorlezen.

Mijn boeken over Frankrijk? Tja, die zal ik nu moeten lezen. Zo blijf ik misschien toch nog even in vakantiestemming.



Follow my blog with Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...