7 april 2016

Vijf boekbekentenissen


Mijn jongste leert lezen. Ze leest alles wat ze ziet. Van reclameborden tot koekjesverpakkingen. En boeken natuurlijk. Heel veel boeken. Ze is zo blij dat ze nu net als haar grote zus alles zelf kan lezen. Vanavond zei ze dat ze boeken in al haar kasten wil. Zo herkenbaar!

Blossom Books vroeg op Twitter naar je diepste boekgeheimen met #boekbekentenis. Om de één of andere reden hebben veel van mijn boekbekentenissen iets te maken met hoeveelheid. Ik wil meer, meer, meer.
Ok, ik ga de uitdaging aan. Ik biecht hier vijf boekgeheimen op:
  • Ik mag van mezelf geen nieuwe boeken kopen voor ik uitgelezen heb wat ik in huis heb. Lukt van geen kanten natuurlijk.
  • Ik heb boeken in de boekenkast. En op mijn nachtkastje, op de salontafel, op toilet, in de keuken en in de auto. Ah ja, en in mijn handtas zit vaak een e-reader. 
  • Ik heb een to read-lijstje op Goodreads, op Pinterest én op papier.
  • Ik heb heel veel klassiekers gelezen ... omdat het moest! Voor school. Dat heb je als Germanist. Ik ben nog altijd heel trots dat ik alle 851 blz. van Ulysses (James Joyce) met aandacht heb gelezen.
  • Als ik aan een boek begin, wil ik het ook uitlezen. Maar als het tegenvalt, lees ik verticaal. 
Het leuke aan geheimen delen, is merken dat je niet allen bent. Op Twitter las ik enkele heel herkenbare boekbekentenissen.



En nu ben ik benieuwd naar jullie boekbekentenissen. Laat het weten hieronder. Ik kijk uit naar jullie reacties.



Follow my blog with Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...