31 januari 2016

Gastblogger: groot meisje leest Geronimo Stilton

Groot meisje leest Geronimo Stilton

Ik vind het belangrijk dat mijn meisjes boeken lezen. Ze groeien ervan. Op heel veel verschillende manieren. Ze ontdekken telkens een hele nieuwe wereld. Ze leren zich inleven in anderen en ze hebben eens iets anders dan een tablet in hun handen. Maar ik hoop vooral dat ze er evenveel van leren genieten als ik deed en doe.
Daarom is mijn gastblogger van vandaag mijn eigenste grootste meisje. Ze koos een boek dat ze onlangs graag gelezen heeft en beantwoordde een aantal vragen over het boek. Voor de vragen liet ik mij inspireren door ikvindlezenleuk.nl. Een website met recensies over jeugdboeken geschreven voor en door kinderen.

Geronimo Stilton - Het kasteel van de 100 verhalen
Samen met Klem en Thea waagde ik mij door een flinke storm naar een van de geheimzinnigste uithoeken van Muizeneiland. Hier zou volgens Thea een kasteel moeten staan, diep verscholen in het bos vol gemene doornstruiken waar al eeuwen niemand een poot had durven zetten.

Mening over het boek van groot meisje (9 jaar)
Heb je het boek uitgelezen?
Ja. 
Wat vind je van het boek? 
Leuk, spannend. 
Waarom heb je diet boek gekozen om te lezen? 
Omdat ik Geronimo Stilton leuk vind en door de leuke tekening op de voorkant. 
Welke woorden passen bij het boek? 
Griezelig, spannend, avontuurlijk. 
Hoe kom je aan het boek? 
Gekocht met papa. 
Staan er tekeningen of foto's in het boek. 
Ja, tekeningen. 
Wat vind je leuk aan het boek? 
Dat er een geheim ontrafeld moet worden. 
Is er iemand in het boek die je echt zou willen ontmoeten? Wat zou je dan samen gaan doen? 
Met Thea pannenkoeken eten. 
Wil je nog iets anders vertellen over het boek?             
Ik wil niet teveel verklappen, dan kunnen jullie het nog lezen. 
Is het boek moeilijk of makkelijk om te lezen?  
Gemakkelijk.
Zitten er moeilijke woorden in? 
Niet echt. 
Wil je het nog een keer lezen? 
Ja, alleen zal het dan een beetje minder spannend zijn, want ik weet het einde al.    



Follow my blog with Bloglovin




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...